Laita viestiä WhatsAppilla tai somessa

Markkinointi ei ole vain kasvua varten

04.09.2025

Yrittäjälle riittää usein se, että pysyy asiakkaiden mielessä

Pienyrittäjän arki on usein kaikkea muuta kuin tasainen polku. Päivät täyttyvät asiakkaista, palvelujen tuottamisesta, paperitöistä ja arjen pyörittämisestä. Markkinoinnille pitäisi jäädä aikaa, mutta usein se jää viimeiseksi listalla.

Olen huomannut, että monia pienyrittäjiä mietityttää sama asia:
"Haluan olla mukana somessa, mutta se tuntuu välillä väkinäiseltä ja raskaalta. Pitäisi markkinoida, mutta en halua tunkea itseäni joka paikkaan. Ja toisaalta… en halua jäädä näkymättömäksi."

Juuri tähän tarpeeseen päätin luoda uutiskirjeen.


Haluan rohkaista sinua näkemään, että oma tyylisi riittää.
Haluan rohkaista sinua näkemään, että oma tyylisi riittää.

Miksi uutiskirje ja miksi sinun kannattaa liittyä sisäpiiriin?

Halusin tarjota rauhallisemman ja lämpimämmän vaihtoehdon somen vilinälle – paikan, josta löytyy käytännön ideoita ilman kiirettä.  

Uutiskirje on pieni pysähdys kerran kuussa. Se ei täytä inboxiasi turhalla, vaan tuo mukanaan: 

🌷 helppoja ideoita – sisältöjä, joita on oikeasti mahdollista toteuttaa kiireessäkin
🌷 ajankohtaisia vinkkejä – mikä juuri nyt voisi helpottaa somearkea
🌷 pientä rohkaisua – muistutuksen siitä, että sinä riität ja oma tyylisi riittää
🌷 ajatuksia herättävää – pieniä oivalluksia, jotka saavat katsomaan markkinointia uusin silmin 

Miksi pienyrittäjän ei aina tarvitse tavoitella kasvua?

Markkinoinnista puhutaan usein kasvun välineenä. Mutta totuus on, että aina ei ole tarkoitus kasvattaa bisnestä.

 Pienissä palveluammateissa kasvu ei välttämättä ole edes mahdollista, sillä työ on sidottu omaan aikaan ja läsnäoloon ja se on ihan riittävää. Silti on tärkeää olla näkyvissä. Asiakkaat etsivät palveluja yhä useammin verkosta ja somesta. Kun olet esillä, sinut on helppo löytää silloin, kun asiakas tarvitsee juuri sinun osaamistasi. Näkyvyys ei siis ole vain myynnin väline, vaan tapa pysyä asiakkaiden mielessä ja vahvistaa luottamusta.

Esilläolo tekee sinusta helposti löydettävän  ja muistuttaa asiakkaita, että olet täällä heitä varten. Pienillä vinkeillä some voi tuntua luontevalta ja yhtenäiseltä osalta arkea. Ei pakolta. Ei teennäiseltä.

Jokaisella yrityksellä on brändi

Vaikka et olisi sitä koskaan tietoisesti suunnitellut, sinulla on jo brändi. Se näkyy siinä, miten asiakkaasi kokevat sinut – lämmin, luotettava, helposti lähestyttävä, asiantunteva.

Kun jaat pienen palan arkea, tavan jolla työskentelet tai ajatuksen, joka sinua inspiroi, se rakentaa juuri sinun brändiäsi.

Haluan tarjota sinulle kerran kuussa muistutuksen siitä, että olet jo riittävästi – ja pienikin teko voi näkyä. Minulla on yli 20 vuoden kokemus palvelualalta pienyrittäjänä. Sen aikana olen nähnyt, miten moni miettii samoja asioita:

"Mitä voisin tehdä, jotta minut muistettaisiin? Miten voisin markkinoida ilman, että se tuntuu väkinäiseltä?"

Uutiskirjeeni tavoite on antaa sinulle helppoja käytännön vinkkejä, mutta myös rohkaista ja herättää ajatuksia. Jaan omia huomioitani ja ideoita siitä, miten pienyrittäjän markkinointi voi olla luonnollinen osa arkea – ei iso ja raskas projekti.

Liity mukaan tästä niin saat uutiskirjeen suoraan sähköpostiisi.

Ensimmäinen aihe on:
"Somen ei tarvitse olla täydellistä – tee oman näköistäsi."

Tervetuloa mukaan 💌

– Suvi-
DESIGN Suvisti